donderdag 23 augustus 2012

Sociale media (2):
Zuid-Limburg Bright Site of Life... en Rotary?

Logo van regiobranding Zuid-Limburg
Er komt een PR-campagne voor Rotary, gebaseerd  op sociale media. Als voorbeeld dient de Regiobranding van Zuid-Limburg. Het worden 20 korte filmpjes van 2 minuten van Rotarians die optreden als ambassadeurs. Deze filmpjes komen op Vimeo (soms beter dan YouTube) en op een Wordpressblog.
Kennelijk loopt de Regiobranding van Zuid-Limburg goed, hoewel er nog geen echt evaluatieonderzoek is geweest want het onderzoek waarnaar verwezen wordt heeft niet die pretentie. Wie de site van Regiobranding aanklikt, komt als 
Regioambassadeur ons lid Marthin Flokstra tegen. Klik op zijn naam!
Dus digitaal, want de fysieke media zijn op hun retour. Dat zie je aan de CBS-gegevens. De oplage van de dagbladen daalde in de periode 2002-2008 met 16%. De traditionele media lopen terug.
Oplage dagbladen en huishoudens met abonnement (CBS-2009)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten